AnasayfaGenel Sri Lanka Gezi Rotası

Sri Lanka Gezi Rotası

esrageziyor

2017 yılını senin için en enfes kılan neydi diye sorsalar (ki bu yılın bitmesine daha 4 ay var) Sri Lanka seyahatim direk aklıma gelir diye düşünüyorum. Bir ülkeyi baştan başa neredeyse sadece toplu taşımayla keşfettiğimiz ilk ülke olmasından sanırım çok daha fazla etkilendim. Çizdiğimiz rotayı iklimine göre değil de en merak ettiğimiz kısma göre ayarladık. Çünkü Sri Lanka’ya ne zaman giderseniz gidin bir yerlerinde yağmur yağarken başka bir tarafında sıcak sizi kavuruyor olacak.

Gelelim bizim izlediğimiz rotaya. 14 gün ayırdığımız için rahatlıkla söyleyebilirim ki hiç bir ülkenin bu denli hakkını vermemiştik. %70’ini çok rahat gezdik ve her bir anından kendimize çok fazla şey kattık. En azından 1 hafta ayırırsanız bu güzel ülke için iyi bir planla görmek istediğiniz yerleri seçip görebilirsiniz. 1 haftadan fazla zamanınız varsa yine iyi planlarsanız tüm ülkeyi bile gezebilirsiniz.

Anuradhapura

Biz gezi güzergahı ve konaklama olarak şöyle bir yol izledik;

1.gün : Colombo (1 gece)

Sri Lanka’ya öğlen saatlerinde ulaştığımızda başkent Colombo’ya iniş yaptık ve yaklaşık 10 saat süren uçak yolculuğunun üstüne dinlenmek ve hızlıca şehri keşfetmek için ilk gece başkentte kaldık.

2.gün : Anuradhapura (1 gece)

Seyahatimize ülkenin kuzeyinden başlayarak kültür üçgenini gezmek için Colombo’dan Anuradhapura’ya giden bir trene binerek 5 saat yolculuk yaptık ve geceyi Anuradhapura’da geçirdik.

3. ve 4. gün : Sigiriya (2 gece)

Erken saatlerde Anuradhapura’dan çıkarak kültür üçgeni içinde yer alan diğer önemli antik kent Polonnaruwa ve ardından Dambulla’yı gezerek akşam Sigiriya’ya döndük. Sigiriya’daki diğer günümüzde ise kaya tırmanışı ve safari yaptık.

5. ve 6. gün : Kandy (2 gece)

Sigiriya’dan günün ilk saatlerinde otobüse binerek Kandy’e geçtik ve ilk gün şehirde gezilecek yerleri gördük, diğer gün ise Pinnawala fil yetimhanesine giderek fillerle iletişime devam ettik.

Sri Lanka

7.gün : Ella (1 gece)

Kandy’den Ella’ya gitmek için 8 saat kadar süren bir tren yolculuğu yaptık ve akşamı kalabalık sokaklarda geçirdik.

8. gün : Tangalle ( 1 gece)

Kültür gezilerinin ardından nihayet kendimizi sahillere Tangalle kıyısından atarak başladık. Bu bölgede çok güzel ağaç evler var.

9. ve 10. gün : Mirissa ( 2 gece)

Scooter kiralayıp yakın sahillere gitmek ve sörf öğrenmek için Mirissa’da konaklayarak sahil şeridini sırasıyla gezdik.

11.gün : Unawatuna (1 gece)

Sahil kesiminin en popüler ve en çok tesis olan noktalarından biri olan Unawatuna’ya geçerek hem sahil keyfine devam ettik hem de yakınındaki Galle şehrini gezdik.

12.gün : Koggala (1 gece)

Koggala’da bulunduğumuz gün aynı zamanda doğum günüm(16 Ağustos) olması nedeniyle otelimizin minik havuzunda tüm günümüzü geçirdik. Aynı zamanda burası sörf için çok tercih ediliyor.

13.gün : Negombo (1 gece)

Dönüş gününden bir önceki gün havalanına ulaşım sıkıntısı yaşamamak adına havaalanının bulunduğu şehre gitmek için yola çıkıp, bu minik sahil kasabasını da görmek istedik. Ertesi gün ise tuktukla 10 dakikada havaalanındaydık.

Pinnawala Fil Yetimhanesi

Burada kısa kısa adını geçirdiğim her bir yer detaylı olarak Sri Lanka başlığında yerini almış olacak. Sizin rota oluşturabilmeniz için ise tavsiyem önce sırasıyla yazdığım yerlere Google’dan bakarak ilginizi çekme durumuna göre bir haritanın üstüne işaretleyerek güzergah çıkartmanız ve buna göre ortalama bir plan yapmanız.

Bizim gidip görmediğimiz fakat yaz aylarında Sri Lanka için çok popüler 2 sahil kenarı daha var; Trincomalee ve Arugam Bay. Trincomalee sahili için, Arugam Bay ise hem sahili hem de sörf için bu zamanlarda çok tavsiye ediliyor.

Sri Lanka’ya gelmişken safariyi de tecrübe edeyim diye düşünüyorsanız gidebileceğiniz birden çok ulusal park var. Hangisini seçeceğiz derseniz burada önemli olan en büyük olanı seçmek değil sizin gittiğiniz dönemde hayvanların hangi parkta olduğu önemli. Çünkü özellikle filler ana yollardan yürüyerek zamana göre yer değiştiriyorlar. Biz safariye gideceğimiz güne dek Minneriya Ulusal Parkına gideriz diye düşünmüştük fakat o gün bizi safariye götürecek kişiyle konuşunca fillerin tamamen Kaudulla Ulusal Parkına geçtiğini söylediği için planımızı o şekilde değiştirdik. Bir de her parkta aynı hayvanlar yok, bazısı daha büyük bazısı daha küçük. İlginizi çekenlere göre seçim yapıp, gittiğiniz vakit de hayvanların durumunu sorabilirsiniz.

Kandy

Eğer ki siz bu seyahati en fazla 1 hafta olarak planlayacaksanız, aynı yerleri gezmeniz fazlasıyla mümkün. Ya daha az uyuyup daha çok gezerek ve toplu taşıma kullanarak ya da tüm seyahatiniz için rehberli bir şoför kiralayarak rotanızı oluşturup, görmek istediğiniz her yeri görebilirsiniz. Rota oluşturma konusunda soru işaretleriniz olursa yorum, mail ya da sosyal medya hesaplarımdan bana ulaşarak her zaman yazabilirsiniz. Seve seve yardımcı olurum.

—————————————————————–

Mail adresim : [email protected]
InstagramveFacebookiçin üstlerine tıklamanız yeterli.

Bunlar da ilginizi çekebilir;

4 YORUM

NihatEkim 29, 2019 - 20:17

Harika gezi mükemmel yazı olmuş. 18 Ocak da 12 günlük gezi planlıyoruz. Biletlerimizi aldık. Düşük bütçeli geziyoruz, tüm ülkeyi araçla gezmek bize göre değil. Rota mız ne olmalı. Ella tren bileti ne zaman nasıl alınır. Teşekkürler.

esrageziyorKasım 19, 2019 - 12:38

Merhaba,

Belki bizim gibi bir rota oluşturabilirsiniz siz de, hemen hemen aynı gün sayısına sahibiz. Ulaşımlar için de oradayken binmeniz gereken otobüsü öğrenerek yola devam edebilirsiniz. Ella bileti için artık bilemiyorum, olmadı onu da gidince bulursunuz diye umuyorum.

ercanŞubat 12, 2020 - 19:55

Çin’deki virüs nedeniyle İst_Xian uçuşum iptal edilince (uygun bilet de bulunca) rotayı Sri Lanka-Laos-Vietnam’a çevirdim. Mart başında maximum 5 gece için MUTLAKA git, gör, yaşa, dene…diyebileceğiniz yerler nereleridir? Şimdiden teşekkürler.

esrageziyorŞubat 18, 2020 - 09:11

Merhaba,

Sri Lanka için size 2 rota fikri sunabilirim. Ya Anuradhapura – Dambulla – Sigiriya – Kandy + Zaman planlamasına göre Kandy Ella treni

Bir diğer rota için Kandy – Nuwara Ella + tren ile + Ella – Sahillere iniş – Mirissa – Galle

Şeklinde olabilir. İlk rotada günübirlik safari de yapılabilir, Kaudulla Ulusal Parkı, Sigiriya’ya yakın parklardan. Tabii böyle bir tur yapacaksanız hayvanların şu an o parkta olup olmadığını da öğrenmek önemli.

İyi seyahatler.

Yorum Bırak

error: Bu içerik korunuyor.