AnasayfaGenel Bolu Gezi Notları

Bolu Gezi Notları

esrageziyor

Her yıl başka bir mevsimde gitmeyi sevdiğim şehirlerden birisi Bolu. Baharda Yedigöller, kışın ise özellikle buz tutan Abant ve Gölcük gezmesi bence çok keyifli oluyor. Hem konumu sebebiyle de bir hafta sonu kaçış rotası olarak çok makul bir seçenek.

ULAŞIM

Bursa’dan 319km, Ankara’dan 214km, İstanbul’dan 291km, Eskişehir’den de 195km araba yolculuğu sonrasında ulaşılabilen orta konumda bir şehir Bolu. Türkiye’nin kaçıncı büyük daha doğrusu küçük ili bilmiyorum ama 2019 yılında yaklaşık nüfusu 300bin. Yani öylesine sakin öylesine küçük. Hafta sonları bizim gibi gelip gidenlerle doluyor çoğu yer. Bursa’dan 3 saatlik bir sürüş sonrası biz Bolu’daydık.

Araç ile Ulaşım :Eğer kış aylarında seyahat edecekseniz öncelikle aracınızın uygun olması önemli bir kriter. Biz havanın güneşli olduğunu gördüğümüz için dört mevsim lastiklerle yola çıktık ve ana yollarda sıkıntı yaşamadık. Normalde Gölcük Milli Parkı için Jandarma kontrolü oluyormuş araçlarda ama dediğim gibi hava güzel olduğundan biz sorunsuzca çıktık fakat kontrolde kış lastiği ve zincir olmasına dikkat ediyorlarmış. Abant yolu ise en rahat yol fakat Abant’tan Mudurnu’ya geçmek kış lastiğiyle bile bazen zorlayıcı olabiliyormuş çünkü yol buz tutuyor. Bu yüzden gidebileceğinizden emin olmadığınız zaman yolda kendinizi zorlamayın ve geri dönün. Yardım gerekirse 156 Jandarma’yı aramayı unutmayın.

Toplu Taşıma : Sanırım her ilden Bolu’ya direkt otobüs bulabilirsiniz. Önemli olan sonrasında izlenecek yol. Bu da nasıl bir plan yaptığınız, nereleri gezmek istediğiniz ve nerede konaklayacağınıza göre değişecek. Yine de Abant ve Gölcük için otobüsler var.

Merkezden Abant’a gitmek istiyorsanız toplu taşımada 22 numaralı hattı kullanmanız gerek, otobüsün çalışma saatleri de şurada yazıyor.

Merkezden Gölcük’e gitmek istiyorsanız da toplu taşımada 23 numaralı hattı kullanmanız gerekecek. O otobüsün çalışma saatleri de burada yazıyor.

KONAKLAMA

Bolu’da konaklama meselesi ne kadar zor bilmiyorum ama bizim çocukluktan beri gelip geçerken uğramayı en sevdiğimiz Polis Evi’nin burada olması bizim için işleri hep kolaylaştırıyor. Bolu Dağı Polis Evi olarak geçiyor ve o bölgede hava o kadar güzel ki 1 gece bile kalsak 3 günlük dinlenip dönüyoruz. Biraz ilerisinde Koru Otel diye bir otel gördüm ama nasıldır bilemiyorum.

Zaten araçla geldiyseniz konaklayacağınız konumun pek önemi yok diye düşünüyorum. Abant Gölü ve çevresinde konaklayacaksanız önceliğiniz göl çevresindeki oteller olabilir. Eğer oralar size uymazsa Bolu’dan Abant Gölü yönüne giden yolda sağlı sollu oteller, bungalovlar, evler hep var. Cidden seçenek çok fazla gibi duruyor. Olur da isimlerini bulamazsanız en kolayı Google Maps’ten Abant Gölü’nü açın ve sırasıyla yakındaki otellerin isimlerine bakın. Öylece konaklama yerlerinin isimlerine ve sonrasında telefon numaralarına ya da web sitelerine ulaşarak kendiniz için uygun bir yer bulabilirsiniz.

Gölcük Milli Parkı’nın içinde konaklamak isterseniz gittiğimizde gördüğüm Gölcük Kır Evleri varmış. Gittiğimizde temizliği yapan ablaya sordum 3 kişiye kadar konaklanabilen evlerin geceliği 370 lira dedi.

Eğer Yedigöller’de çadırda kalmak yerine bungalovlarda kalmak istiyorsanız onlar için de Habitat Mesire Evleri var, gecelik fiyatlar sezona, hafta içi hafta sonu olmasına ve ev büyüklüğüne göre değişiyor. 350 liradan 700 liraya kadar fiyatlar internet sitesinde sıralanmış durumda. Yedigöller yakınında adını duyduğum bir diğer yer ise Hindiba Doğa Evi. Yine doğanın içinde ama Yedigöller yolu üstünde yer alıyor.

* Yazdığım yerlerin hiç birinde konaklamadım fakat sizin için internet sitelerini paylaştım. Kendiniz yorumlara bakarak ve inceleyerek ulaşabilirsiniz. Konaklama için öneriniz olursa da bu yazıya yorum olarak yazmanız harika olur.

HAFTA SONU İÇİN GEZİ PLANI

Bizim planımız Cuma akşamdan gidip Pazar akşam dönme üstüneydi. Yakın yerlere Cuma günü iş çıkışı gitmeyi tercih ediyoruz çünkü Cuma gecesinden varıp, güzel bir uykuyla dinlendikten sonra Cumartesi gününün sabah erken saatlerini kaçırmamış oluyor ve dolu dolu 2 gün geçirebiliyoruz.

Bizim bu sefer seyahatimizde görmek istediğimiz 2 yer vardı; donmuş olan Abant ve Gölcük gölü. Bu yüzden Cumartesi sabah 10’da Gölcük Milli Parkı’na gittik ve öğlen 14’e kadar gölün etrafında yürüyüş yapıp, biraz fotoğraf çekip, orada bir yerlerde kahve içtikten sonra Bolu merkeze indik. Merkezde hem Instagram’dan beni takip eden güzel insanlarla buluştuk, hem yemek yedik, hem de görülecek han ve camiyi gördük ve akşam olduğunda keyifli bir gün geçirip, 19 gibi otelimize döndük. O gün için aklımızda Akkaya Travertenleri de vardı fakat gitmedik.

Pazar günü ise sabah 9’da Abant Gölü’ne vardığımızda neredeyse kimsecikler yoktu. Henüz yol kenarındaki sucuk ekmekciler bile mangalları yakmamıştı, göl boştu, arabayla etrafında tam tur atıp giriş kısmındaki otoparka park ettik ve biraz da yürüyerek gezip fotoğraf çektik. Saat 11 olduğunda çoktan oradan almak istediğimiz tadı almış ve Mudurnu’ya doğru gitmeye karar vermiştik. Aslında bu kadar erken ve planlı ilerlememizin sebebi Mudurnu’yu yol üstü görüp, Çubuk Gölü’ne ilerlemekti ama yol durumu bizim dört mevsim tekerleklerimiz için uygun değildi. O yüzden biraz daha sağda solda oyalanıp, gölden çıktık, görselliğini sevdiğimiz kütüklerde mola verdik ardından sucuk ekmek yiyerek dönüşe geçtik ve saat 18 gibi Bursa’ya evimize vardık.

Biz bir önceki seyahatimizde Yedigöller’e gittiğimizden ve şimdi kış olduğundan bu sefer gitmedik. Siz bu plana Yedigöller’i eklemek isterseniz Cumartesi sabah erken saatlere Yedigöller’i koyun derim. Pazar günü ise hem Abant hem Gölcük’ü görmek istiyorsanız da dönüş güzergahınıza göre sabah 9’da ilk gideceğinize giderseniz, her 2 gölü görmek için de vaktinizin olacağına inanıyorum.

GEZİLECEK YERLER

Bolu dediğim gibi büyük bir il değil ve en çok da göller için ziyaret edilen bir il. Popüler olanlar dışında da bir çok göle ev sahipliği yaptığından her defasında başka başka göllere gitmek mümkün. Ben en popüler yerleri ve bana önerilen yerleri yazdım bu yazıda.

Yedigöller Milli Parkı:Bolu’dan 44 km mesafedeki Yedigöller’e ulaşmak yaklaşık 1 saat sürüyor. Yollar kıvrımlı. Yedigöller’e en çok bahar aylarında ve yaz aylarında gidiliyor. Özellikle kamp yapmak için çok tercih edilen ve popüler bir göl. Kışın Bolu-Yedigöller yolu kapalı olduğundan ulaşmak isteyenler Yeniçağa–Mengen–Yazıcık veya Devrek- Yazıcık yolunu kullanabilir. Yedigöller milli park olduğundan araç girişi için 2018 yılında şahıs 4tl, araç için 12tl ödemek gerekiyordu. Resmi tatil ya da güzel havalarda hafta sonu zamanları çok kalabalık oluyor. Özellikle tur otobüslerinin yoğunluğu ile dönüş zamanları bazı günler tam bir çileye dönüşebiliyor yolculuk. Bu yüzden saatlerinizi bunlara göre ayarlayabilirseniz, daha rahat edersiniz.

Milli park bünyesinde Büyükgöl, Seringöl, Deringöl, Nazlıgöl, Küçükgöl, İncegöl ve Sazlıgöl olarak 7 göl var. Aynı zamanda her yıl Mayıs- Eylül dönemlerinde Büyükgöl ve Deringöl’de ücret karşılığı sportif olta balıkçılığı yapılabiliyor. Manzarayı görmek isterseniz de Kapankaya Manzara Seyir Yeri’ne çıkmayı unutmayın. Kamp için de piknik için de ayrı ayrı alanlar olduğundan ekipmanlarınızı, yeme-içme ihtiyaçlarınızı giderken yanınızda götürebilirsiniz.

Abant Tabiat Parkı:
Bolu’dan 35 km mesafedeki Abant’a yaklaşık yarım saatte varmak mümkün, yol açık ve düz. Abant Gölü Milli Park olduğundan giriş 15 lira, HGS ile de ödemek mümkün. Abant doğal oluşumlu bir göl ve çevre düzenlemesi gayet güzel yapılmış. Tam tur yürüyüş için sanırım 1 ya da 2 saat ayırmak gerek. İsterseniz araba ile etrafında tam tur atmanız mümkün. Göl çevresindeki otellerde konaklamıyorsanız dahi bazılarının kafe ve restoranlarını kullanabiliyorsunuz. Kış aylarında donan göl manzarası enfes. Karlı olduğu zamanlarda Mudurnu yoluna doğru ilerlerseniz sağ tarafta kayak pisti tabelaları altında şişme botla kaymak için kardan kayak alanları yaptıklarını görebilirsiniz. Geniş piknik alanlarına da sahip olduğu için yaz kış kalabalık bir göl.

Gölcük Tabiat Parkı:Gölcük Tabiat Parkı’na ulaşmak için Bolu’dan 12 km ilerlemeniz yeterli. 25 dakika gibi bir sürede ulaşabiliyorsunuz. Göle giderken yolda size eşlik eden manzaralar gerçekten çok güzel. Burası da milli park olduğundan araçla giriş ücreti 15tl. Araç gölün giriş kısmına kadar geliyor, ve sonrasında otoparka park edip yürüyerek gezebiliyorsunuz. Göl etrafında yürüyerek tam tur atması yaklaşık yarım saat sürüyor. Yine burada da piknik yapmak için alanlar bulunuyor. Aynı zamanda bir kaç tane restoran da var.

Bolu Merkez : Merkezde gezmek isterseniz belediyenin bulunduğu caddede yürüyebilirsiniz. Bolu Müzesi, Taşhan, Beyazıt Camii burada görebilecekleriniz.

Gidebileceğiniz diğer yerler; Sülüklü Göl, Göksu Tabiat Parkı, Akkaya Travertenleri, Sarıalan Yaylası, Pürenli Yaylası, Bolu Masal Parkı.

BONUS, Sultan Hamamı : Kubbealtı’nda yemek yedikten sonra işletmenin sahibiyle tanışınca aynı zamanda bu hamamı işlettiğini öğrendim. Sadece kadınlar için ama gördüğüm en güzel ve düzenli hamamlardan olmasından dolayı kadınlar için yazmak istedim. Masaj seçenekleri de olması tatilcilerin en çok tercih etme sebeplerindenmiş, belki sizin de aklınızda böyle bir şey varsa gidebilirsiniz.

View this post on Instagram

Hayatımda ilk defa “Bucket List” oluşturmaya başladım. Son bir kaç ayda kendi kendine ortaya çıktı ve şimdilik 5 maddem var 🖍 Herhangi bir ülke ya da şehirle ilgili değil benim istediklerim, daha deneyim odaklı ve dünyanın bir çok yerinde mümkün kılabileceğim isteklerle başladı bu liste oluşmaya. Fırat’la ortak isteğimiz var ki o da Alaska! 🗻 Bu isteğimizi her geçen gün olgunlaştırıyoruz ama hadi bir bilet alıp gidelim demenin zamanı gelmedi. Ne zaman gelir bilmiyorum ama özümseyerek ilerlemeyi seviyoruz ve ben bazı şeylerin kendi zamanını kendi seçtiğini düşünüyorum. Yani çok istiyorsak, e biraz onun için çabalıyorsak elinde sonunda oluyor ♥️

A post shared by ESRA ✈ Travel Creative (@esrageziyor) on

YEMEK

Sanki Bolu’nun meşhur aşçıları dur bir de meşhur edecek bir yemek yapalım dememişler ya da demişler mi? Yani ben de bilmiyor olabilirim ama aşçıları hep alıp başını gitmiş bir yerlere, özellikle bir şey görüp duymadım Bolu’da ama bir yer var ki bu yok olma durumunu o kadar iyi kullanıp, hakkını vermiş.

Sucuk Ekmek: Bildiğiniz sucuk ekmek aslında ama hani olur da Abant’a giderken ya da diğer göl yolunda, kenarında falan görmezsiniz yemeyi unutur da canınız sonradan çekerse diye hatırlatmak istedim. 2019 Şubat ayı’na göre yol kenarında ortalama fiyatlar 15-25 lira arasındaydı.

Kubbealtı: Bilenlerden yemek için öneri istediğimde buradan başka bir yer yazılmadı desem yalan olmaz. Bolu merkezde, Bolu’nun en eski yapılarının birisinin içinde her saat dolup dolup boşalan bir dükkan. Çeşit çeşit yaptığı bildiğimiz gözlemeleri, yoğurt ve salçalı sosla buluşturuyorlar. Biraz yalancı mantı durumu ama neticede lezzetli mi, lezzetli. Bir porsiyonu yeterince aç bir kişiyi gayet iyi doyuruyor. Aynı zamanda katmer seçenekleri de varmış ama ben denemedim. Yoğurtlu gözleme : 20 tl, Fincan Çay : 4tl (2019/Şubat)

Ve kahve: Burası özellikle ortamı ile önerilen bir mekan. Eski bir hamam düzenlenip kafe haline gelmiş. Sağda solda hatta çeşmeler hatta ortada hamam taşı bile duruyor. Kubbe kısmı özellikle çok güzel. Gün ışığından yararlanma adına tarihi ve güzel bir mimarisi var.

Kahvaltı: Bunun için özel bir yer önermeyeceğim fakat özellikle dışarıda kahvaltı yapmayı sevenlere Abant Gölü üstünde sağlı sollu gerçekten onlarca “Köy Kahvaltısı” yazan seçenek gördüm. Eminim kısa bir araştırmayla istediğiniz gibi bir yer bulabilirsiniz.

Almadan Dönme! : Böyle şeyler konusunda pek ısrarcı değilimdir ama şu anda bunu yiyerek bu yazıyı yazdığımdan dolayı kayıtsız kalamadım; Bolu Çikolatası! Çikolata kaplı krokanlar gerçekten çok lezzetli. Bolu merkezde belediye binasının da olduğu ana caddede yürüyecek olursanız BOLÇİ’nin mağazasına girip, neden bahsettiğimin tadını bakabilirsiniz. Bendeki Bolu Yüksel Pazarı’ndan, Bolu’dayken hadi buluşalım diyen Kadriye, Meltem ve Eda’nın hediyesi. Tekrardan teşekkürler kızlar, 2 günde bitti!

Bolu’da gezilecek daha fazla yer görmek ve okumak isterseniz bu yazıya da bakmayı unutmayın!

Gelecek yazılardan haberdar olmak ve yeni seyahatlerimi görmek için beni buralardan da takip edebilirsiniz 🙂